Auktoriserad återförsäljare HANDLA TRYGGT & SÄKERT FRI FRAKT
Följ oss på:

Köpvillkor & returer

KÖPVILLKOR

Alla priser är inklusive moms på 25%. Vi reserverar oss för eventuella momshöjningar och andra faktorer utanför vår kontroll som kan påverka priset. Alla erbjudanden gäller så länge lagret räcker och vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” på denna webbsida. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färger. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa från oss. Vi levererar just nu endast inom Sverige.

 

LEVERANSVILLKOR

Fraktavgift

Fraktavgiften är 0 kr.

Leveranssätt

Vi levererar produkterna som paket med DHL Servicepoint. Detta innebär att det skickas ett sms/mejl till dig när paketet finns att hämta på närmaste DHL ombud. För att få hämta ut paketet krävs sändningsnummer och giltig legitimation. Om paketet är skadat kontakta DHL på 0771-345345, uppge sändningsnummer. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Efter tre påminnelser skickas paketet tillbaka till DHL. Vid ej uthämtat paket debiteras man med 100 kr.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar. I det fall en vara måste beställas från en leverantör kan leveranstiden vara något längre, vilket då anges på orderbekräftelsen. Om du vill veta mer om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig via e-post eller telefon för att få ditt sändningsnummer.

Restnoterade varor

Om någon/några varor som du beställt inte skulle finnas på lager underrättar vi dig via e-post eller telefon om detta. Du kan då välja om du vill vänta på dessa varor, byta ut varorna till andra produkter eller avbeställa de restnoterade varorna helt. Reglerna för restnoterade varor gäller för alla typer av förseningar och kom ihåg att det är den leveranstid som uppges vid orderns läggande som primärt kommer att gälla om inget annat uppges.

Transportskada

Om ditt paket var skadat vid leveransen:

När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Som kund skall du inte hämta ut eller ta emot ett paket som ser skadat ut. Vid skadat paket kontakta DHL på 0771-345345. Upptäcker du skadan först efter att ha öppnat paketet reklamerar du omedelbart varan till vår kundservice på order@inskin.se (ta fram ditt ordernummer) eller ring oss på 076-9416217.

 

BETALNING OCH SÄKERHET

Kvitto/Orderbekräftelse

När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande vilket gäller som orderbekräftelse. Tillsammans med din leverans får du sedan ett papperskvitto. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och meddela oss så skickar vi om bekräftelsen.

Betalningsalternativ

Du kan välja att betala din beställning på följande sätt:

Kortbetalning

Vi hanterar säkra kortbetalningar i samarbete med DIBS. DIBS hanterar konsumentens kortuppgifter och uppfyller kraven för PCI- DSS. Vid köp förs du vidare från vår kassa till en säker miljö, utanför vår hemsida, där du utför köpet. Vår partner DIBS hanterar konsumentens kortuppgifter. För din säkerhet täcks du även av bankens försäkring, 3D Secure, vid otillbörlig debitering.Vi accepterar Visa och MasterCard. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra. Försäkringen gäller även om säljföretaget hamnar i likvidation eller går i konkurs. Vid misstanke om otillbörligt kortköp stoppas betalningen av banken, därför är det viktigt att du följer instruktionerna noga och uppger korrekta uppgifter vid betalning. Vid misstanke om bedrägeri kontaktar vi kunden för ID-verifiering. Kortköp är alltid avgiftsfritt.

Faktura

Betalningsvillkor 14 dagar. Faktureringsavgift på 29 kronor tillkommer. Maxbelopp för beställning mot faktura är 50000 kr. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 60 kr samt dröjsmålsränta. Observera att du måste vara skriven på den adress du angett i din beställning, samt inte får ha några betalningsanmärkningar för att kunna genomföra en beställning mot faktura. Vi överlåter våra fakturor till Klarna AB.

 

REKLAMATIONER

Ångerrätt

Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Varan/varorna du returnerar måste vara oanvända och oöppnade samt finnas i originalförpackningen. Om produkten är öppnad eller använd så återtas ej produkten av hygieniska skäl. Ångerrätten gäller dock ej för makeup och hudvårdsprodukter med stöd av lagen 2005:59,2:1.2.3.

Kontakta vår kundservice för att få ett returnummer som du märker ditt returpaket med. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Du betalar själv returfrakten och tar ansvar för att försändelsen kommer fram. Vi löser inte ut försändelser som inte är fullt frankerade. Retur får inte ske mot postförskott.

Skicka din vara inkl. returnummer till:

Inskin

Sockenstugan

79360 Siljansnäs

 

Reklamationer

Om en vara är felaktig eller felexpedierad skall du kontakta oss och ange felet så snart som möjligt dock senast 14 dagar efter du mottagit försändelsen. Vi anger hur du ska returnera den felaktiga varan. Ange det returnummer du får av oss på ditt paket. Returen är godkänd då varan har inspekterats av oss. Retur får inte ske mot postförskott. Du kan välja att få en ny vara eller pengarna tillbaka inklusive frakten. När vi mottagit varan kontrollerar vi att den uppfyller de gällande retur reglerna och sedan krediteras beloppet så fort som möjligt, dock senast inom 30 dagar. För att möjliggöra återbetalning behöver vi veta bankens namn, clearingnummer samt kontonummer. Kontakta order@inskin.se eller ring 076-9416217 vid frågor eller oklarheter.

 

Vi undersöker skadan och skickar tillbaka en ny vara omedelbart om den finns i lager, om varan inte finns i lager eller har utgått så kontaktar vi dig innan vidare hantering. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 2-5 arbetsdagar beroende på arbetsbelastning.

 

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverkets webbsida www.konsumentverket.se. Observera att en vara endast anses som felaktig om det gäller ett fabrikationsfel. Detta inkluderar inte eventuella färgavvikelser på produkterna.

 

PERSONUPPGIFTER

Personuppgifter

I samband med första beställningen ska kunden registrera sig i Inskin kundregister genom att uppge namn, postadress och e-postadress. I samband med varje beställning ska kunden ta del av och godkänna dessa avtalsvillkor. Kunden ansvarar för att inte lämna ut användarnamn och lösenord till någon obehörig. När du som medlem och kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av Inskin. Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med PUL, Personuppgiftslagen. Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs vidare eller används av en tredje part. Du har rätt att få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. Vid fall som bedrägeri utlämnas uppgifter till polismyndighet och övriga utredare (t.ex. domstol) om så behövs.

 

FLER FRÅGOR?

Kontakta oss gärna via mail om ni har övriga frågor på info@inskin.se 

 

FÖRETAGSFAKTURA

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 ellerswp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

 

Inskin

Organisationsnummer:

Telefonnummer: 076-9416217

Mejladress: info@inskin.se

Tel: 08-40 88 22 88 Email: info@inskin.se
Standardvy | Byt till Mobil vy